www.what2do.co.il

מאמרים אחרונים - יעוץ משפטי

בדיקה גנטית לקביעת אבהות, מהו ההליך?
באמצעות בדיקה גנטית ניתן לאשר או לשלול קשרי אבהות. כדי לבצע את הבדיקה יש להגיש תביעת אבהות ולקבל צו מבית המשפט לענייני משפחה.

מהן דרכי הפעולה של אפוטרופוס?
אפוטרופוס נדרש לשמור על כבודו ועל פרטיותו של האדם שאותו הוא מייצג. עליו לפעול בדרך שתגביל זכויותיו וחירותו במידה הפחותה ביותר ותאפשר לו לממש את יכולותיו ולשמור על מרב עצמאותו האפשרית.

אימוץ ילדים לזוגות חד מיניים, מהם התנאים?
כיום זוגות חד מיניים רשאים לאמץ ילדים בישראל בהתאם לעמדת המדינה ועל פי עיקרון טובת הילד, אך עדיין לא באופן שווה לזוגות הטרוסקסואליים.

הזכות לדיון בדלתיים סגורות בענייני משפחה, באילו מקרים?
הזכות לדיון בדלתיים סגורות מוקנית כאשר הנתבע הוא בן משפחה או עיזבון בן משפחה, שיש לו זיקה לתובע וכאשר עילתה של התביעה היא סכסוך בתוך המשפחה.

קצבת ילדים מביטוח לאומי, מה מגיע לכם?
קצבת ילדים משולמת באופן אוטומטי למשפחות עבור קטינים השוהים בארץ, שטרם מלאו להם 18 ולא נישאו, ללא קשר לרמת הכנסות המשפחה.

רישום נישואין אזרחיים במשרד הפנים, מה משמעות ההליך?
זוגות שנישאו בחו"ל בנישואים אזרחיים ומעוניינים להתגרש בישראל, לאחר שנרשמו במשרד הפנים נדרשים לעשות זאת על פי הדין הדתי פרט לזוגות חד מיניים שיכולים להתגרש רק בבית המשפט לענייני משפחה.

צו הורות בהליך פונדקאות, כיצד להסדיר את מעמד הילד?
ילדים הנולדים בהליכי פונדקאות בישראל, אינם נרשמים באופן אוטומטי במשרד הפנים כילדיהם של ההורים המיועדים, ויש לבצע הליך משפטי להסדרת מעמדם באמצעות מתן צו הורות.

כיצד לערוך הסכם עם אם פונדקאית לנשיאת עוברים?
האם הפונדקאית, היא אישה הנושאת הריון עבור הורים מיועדים, שהם בני זוג שאינם יכולים להביא ילד לעולם בכוחות עצמם, המתקשרים עמה בהסכם לשם הולדת ילד.

תרומת זרע: כל מה שחשוב לדעת על מתן וקבלת תרומה
כל אישה רווקה או נשואה יכולה לפנות לבנק הזרע ולקנות זרע של תורם שעבר בדיקות רפואיות ונמצא מתאים לתרומה. תרומת הזרע בארץ היא אנונימית ולא ניתן לקבל פרטים מזהים של התורם.

קבלת תרומת ביצית: כיצד מתבצע ההליך?
אישה שאינה מצליחה להיכנס להריון, מכיוון שאינה יכולה לייצר בעצמה ביציות איכותיות, או סובלת מבעיה רפואית אחרת, זכאית לקבל תרומת ביצית כדי שתוכל להביא לעולם ילדים.

חובת דיווח למשטרה על אלימות במשפחה
חובת הדיווח על אלימות בין בני זוג, חלה על איש מקצוע שיכול להיות רופא, עובד סוציאלי, שוטר או פסיכולוג, אשר בעקבות טיפול או ייעוץ שנתן למטופליו, הוא סבור כי בוצעה עבירה של אלימות במשפחה.

מהי הזכות למות בכבוד?
הזכות למות בכבוד מעוגנת בחוק החולה הנוטה למות, ומטרתה לאפשר לחולה סופני הסובל ממחלה חשוכת מרפא, להפסיק את מתן הטיפול הרפואי הקשור למחלה ולמנוע את מתן הטיפול הנלווה לו כמו עירוי נוזלים והזנה מלאכותית.

מהן זכויות התלמיד על פי החוק?
חוק זכויות התלמיד מסדיר את נושא הזכויות והחובות במערכת החינוך בישראל. החוק עוסק באיסור אפליה, באיסור ענישה גופנית או משפילה, הזכאות לבגרות וחובת סודיות של מורים כלפי תלמידים.

מיהו קטין נזקק על פי הגדרת החוק?
חוק הנוער נועד להגן על שלומם של קטינים המוגדרים כ"נזקקים". עובד סוציאלי רשאי לפנות לבית המשפט לנוער ולבקש צו השגחה, צו הוצאה ממשמורת ההורים וצו ביניים למצב שאינו סובל דיחוי עד לקיום דיון מקיף בבית המשפט.

משפחת אומנה: זכויות משפטיות של משפחת אומנה
הורים המעוניינים לשמש כמשפחת אומנה נדרשים לעבור הכשרה על ידי משרד הרווחה והארגונים המפעילים את האומנה, ולקבל את האישורים המתאימים לכך.

צו הרחקה בגין אלימות במשפחה
מהו צו הרחקה? האם ניתן לבקש צו הרחקה בעקבות אלימות במשפחה? מה עושים כאשר הדירה שייכת לבעל?

תביעות אזרחיות ועסקיות בבית המשפט לענייני משפחה
האם תביעות אזרחיות בין בני משפחה יוגשו תמיד לבית המשפט לענייני משפחה? מהם ענייני משפחה ומהם עניינים "רגילים"?

אלימות כלכלית במשפחה
מהי אלימות כלכלית? כיצד מזהים אלימות כלכלית? האם גם נשים משכילות ועובדות סובלות מאלימות כלכלית? כיצד מתייחס לכך בית המשפט?

צו אנטון פילר בבית המשפט לענייני משפחה
מהו צו אנטון פילר? האם ניתן לבקש צו זה במסגרת תביעת רכוש בין בני זוג? כיצד מתמודד בית המשפט לענייני משפחה עם בקשות מסוג זה...

אלימות מילולית במשפחה
כיצד ניתן לאבחן אלימות מילולית במשפחה? האם יש להגיש תלונה במשטרה? האם אלימות מילולית במשפחה משפיעה על תביעות עתידיות בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני?

1  2  3  4  לעמוד הבא   >>