www.what2do.co.il

האם יחולקו התכשיטים לאחר הגירושין?

פורסם ע"י מערכת האתר what2do | עודכן בתאריך 08/04/2012
האם יחולקו התכשיטים לאחר הגירושין?

תביעות גירושין, אשר הן לא בדיוק עניין נעים במיוחד, מעלות בדרך כלל גם סוגיות רבות בנוגע לאופן חלוקת רכוש הצדדים. על פי הפסיקה והחקיקה, במקום בו לא קיים הסכם ממון בין הצדדים, והרכוש לא חולק במסגרת הסכם גירושין או פסק דין, חלה על בני הזוג הלכת השיתוף (במידה והם נישאו בטרם כניסתו של חוק יחסי ממון לתוקף בשנת 1974).

 

הלכה זו קובעת כי הרכוש אשר נצבר על ידי בני הזוג במרוצת השנים, שייך לשניהם באופן שווה. מדובר ברכוש המתחיל מרכבים ושווי מקרקעין, ומסתיים בזכויות בפנסיה ו"נכסי קריירה" (כגון מוניטין).


נשים רבות "צוברות" במהלך השנים תכשיטים רבים. פריטים אלו, אשר שווים מגיע לעיתים לעשרות אלפי שקלים, נצברים על ידי האישה ממגוון רחב של מקורות – בעל, ילדים, ירושה, משפחה, עבודה וכו’. אם כן, האם מדובר ברכוש אשר ניתן לחלק את שוויו במקרה של גירושין?

 

דוגמא לפסק דין


סוגיה זו הגיעה לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה במסגרת גירושין בין בני זוג אשר היו נשואים למעלה משלושה עשורים וחצי. במסגרת תביעותיו השונות, טען הבעל כי תכשיטיה של האישה מהווה "השקעה משותפת" של הצדדים ועל כן יש להורות על פירוק השיתוף בהם.


כב' השופטת, אספרנצה אלון, קבעה כי דין תביעתו זו של הבעל להידחות. בפסק הדין נכתב כי על התכשיטים, שמטיבם ומטבעם אינם משמשים על דרך הכלל "נכס להשקעה", חלה חזקת מתנה בין בני זוג. לפיכך - הרי שגם על פי הלכת השיתוף וגם על פי ההלכה היהודית – אין אנו עוסקים בנכסים בני שיתוף.
 

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן


דרג עד כמה מדריך משפטי זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר
 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

הלכת השיתוף

הלכת השיתוף

על אילו נכסים חלה חזקת השיתוף ... 

הסדר איזון משאבים

הסדר איזון משאבים

מהו הסדר איזון משאבים ? למי הוא מועיל ? על אלו נכסים הוא חל ? ועוד שאלות ותשובות רבות ... 

מדוע חשוב לערוך הסכם ממון בטרם הנישואין?

מהם היתרונות בעריכת הסכם ממון? ... מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר ... 

פסקי דין - דיני משפחה

פסקי דין בנושאי דיני משפחה לרבות: גירושין, צוואת, משמורת, מזונות, הסכמים, גניבת זרע ועוד... 

הסכם גירושין

מהו הסכם גירושין? מהו תוקפו? כיצד מבטלים אותו? קראו עוד... 

מהי כתובה?

הכתובה הינה מסמך עליו חותם הבעל בטרם טקס הנישואין ובו מפורטות התחייבות הבעל כלפי האישה. הבעל חותם על הכתובה בנוכחות שני עדים וזאת עוד בטרם החופה ... 

הפרת הבטחת נישואין

מי שתובע בגין הפרת הבטחת נישואין, מוטל עליו נטל שכנוע כבד לצורך קיומה של הבטחת נישואין שהופרה, באם אין ראיות ממשיות לכך שהצדדים התכוונו להינשא זה לזה ... 

חטיפת ילדים

בהתאם לאמנת האג, כל אדם, מוסד או גוף הטוען כי ילד (עד גיל 16) הורחק או לא הוחזר תוך הפרת זכויות משמורת, ראשי לפנות אל הרשות המרכזית שבמקום מגוריו הרגיל של הילד או אל הרשות המרכזית של כל מדינה מתקשרת אחרת, בבקשה לסייע להחזרתו של הילד ... 

סעדים זמניים,עיקול,עיכוב יציאה

מהם סעדים זמניים אשר בסמכות בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני לתת ? 

אלימות במשפחה

מהי אלימות במשפחה? כיצד מתמודדים עם אלימות במשפחה? האם גם אלימות מילולית עלולה להיות אלימות במשפחה? 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.