www.what2do.co.il

בית הדין הרבני הורה על מאסר בפועל של סרבנית גט

פורסם ע"י מערכת האתר what2do | עודכן בתאריך 26/07/2011
בית הדין הרבני הורה על מאסר בפועל של סרבנית גט

בית הדין הרבני בירושלים קיבל השבוע החלטה נדירה והורה על הוצאת צו מאסר כנגד סרבנית גט בת כ-60. מדובר באישה אשר איננה מוכנה לקבל את גטה מבעלה מזה כ-15 שנה. "לא אקבל את הגט גם אם יקחו אותי לכלא", אמרה האישה בבית הדין, "אני עשויה ממתכת אצילה ולא יהיה ניתן לשבור אותי", הוסיפה. על פי הצו, במידה והאישה לא תקבל את הגט, תיכנס היא למאסר בשבוע הבא.

 

      קראו עוד בתחום:

 

סרבנית הגט, תושבת מרכז הארץ, הינה מורה לשעבר בחטיבת ביניים בצפון הארץ. לטענתה, היא אינה מוכנה לקבל את הגט וזאת בשל סכסוך רכושי ארוך אשר מתנהל בינה לבין בעלה. בית הדין הרבני הטיל על האישה סנקציות שונות במרוצת השנים – עיכוב יציאה מהארץ, ביטול רישיון נהיגה והגבלת חשבון בנק. השבוע קבעו הדיינים כי אין מנוס מלהטיל על האישה מאסר בפועל.

 

דרישות האישה: מיליון וחצי שקלים ווילה במרכז הארץ

 

מדובר בבני זוג אשר נישאו בשנת 1987, שלושה חודשים לפני הולדת בנם היחיד. בחלוף תשע שנים, פתח הבעל תיק גירושין ברבנות והאישה חויבה בסוף אותה השנה לקבל גטה. עם זאת, מאז עומדת האישה בסירובה וממאנת לקבל הגט. האישה טענה כי בית הדין הרבני אינו מוסמך להכריח אותה לקבל את הגט, וזאת משום שמראש מדובר בהחלטה אשר התבססה על ראיות בלתי קבילות.

 

האישה הוסיפה כי היא מוכנה לקבל את הגט רק בתמורה למליון וחצי דולרים ווילה במרכז הארץ. לטענתה, מדובר בבקשה סבירה וזאת מכוח הסכמתה לוותר על רכוש רב נוסף אשר היה בידיו של הבעל – לרבות חברות רווחיות בבעלותו. בית הדין הרבני הורה בשנת 2001 על חלוקת רכוש בין הצדדים. הבעל טען כי אשתו כבר קיבלה את כל המגיע לה והיא משתמשת בגט על מנת לסחוט ממנו כספים ורכוש.

 

 

בשנת 2005, בעקבות המשך סירובה של האישה לקבל את הגט, קיבל הבעל היתר מיוחד לשאת אישה נוספת. עם זאת, לטענת עורך דינו מדובר בהיתר אשר איננו מוכר על ידי רשויות המדינה, ומבחינת המדינה הגבר נשוי עדיין לסרבנית הגט. ארגון "משפחה חדשה" נרתם לסייע לבעל ועו"ד אירית רוזנבלום, העומדת בראשו, פנתה בעניין למשרד הפנים.

 

רוזנבלום ביקשה ממשרד הפנימה לשנות את רישומו של הגבר ל"בבירור" במקום "נשוי". לטענתה, מדובר במקרה יוצא דופן ואבסורדי בו הצדדים נשואים למרות שברור לכל כי הזוגיות ביניהם הסתיימה לפני שנים רבות. לרישומו של הגבר כ"נשוי" ישנן משמעותיו רבות. ראשית, אשתו זכאית לרשת אותו בפטירתו. שנית, היא זכאית לפנסיה שלו ויש לעניין משמעות גם במוסדות כגון קופת חולים, מס הכנסה וביטוח לאומי.

 

עו"ד בתיה כהנא-דרור, יו"ר ארגון מבוי סתום (ארגון המסייע למסורבות גט), טוענת כי 20% מהנשים הנמצאות בהליכי גירושין מדווחות על סרבנות גט, זמנית או צמיתה. להערכתה של כהנא-דרור, מדי שנה מצרפות למעגל העגונות עוד כ-3,500 נשים נוספות. סרבנות גט נעשית על פי רוב מצידו של הגבר. עם זאת, ישנם מקרים לא מעטים בהם הסרבנות באה מצידה של האישה. יצוין כי מעולם לא נכנסה בישראל אישה למאסר בעקבות סרבנות גט.

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן


דרג עד כמה מדריך משפטי זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר
 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

המדריך למתגרשים - דע את זכויותיך!

סברה נפוצה היא, אם כן, כי לגבר עדיף להגיש תביעות לבית הדין הרבני, ואילו לאישה עדיף לגשת לבית המשפט לענייני משפחה. עם זאת, יש לבחון כל מקרה לגופו ופעמים רבות עדיפה הגשת תביעה הפוכה מאמרה זו – בנסיבות המקרה... קראו עוד בפורטל משפחה 

גירושין בהסכמה

הליך משפטי מסורבל וממושך אינו הכרחי. במידה והינכם נמנים על ברי המזל שמעדיפים לסיים את ההליכים בצורה שקטה וחברית, ניתן כמובן להגיע לידי הסכם גירושין כולל ולהימנע מ"מלחמה כוללת".  

גירושין ללא הסכמה

בהיעדר הסכמה בין שני בני הזוג על נכונותם להתגרש, נדרש בן הזוג המעוניין להתגרש להוכיח כי עומדת לו עילת גירושין בגינה יש לחייב את הבעל לתת גט/ את האישה לקבל את הגט 

עצות, טיפים למתגרשים

עצות מועילות לגירושין מופחתי כאבי ראש ... 

פסקי דין - דיני משפחה

פסקי דין בנושאי דיני משפחה לרבות: גירושין, צוואת, משמורת, מזונות, הסכמים, גניבת זרע ועוד... 

הסכם גירושין

מהו הסכם גירושין? מהו תוקפו? כיצד מבטלים אותו? קראו עוד... 

מהי כתובה?

הכתובה הינה מסמך עליו חותם הבעל בטרם טקס הנישואין ובו מפורטות התחייבות הבעל כלפי האישה. הבעל חותם על הכתובה בנוכחות שני עדים וזאת עוד בטרם החופה ... 

אימוץ ילדים מחו"ל

במקרים רבים מלווה הליך האימוץ בחששות ובחוסר וודאות הנובעים מריבוי הגורמים המעורבים בהליך, וכמובן מהאלמנטים הנפשיים והפסיכולוגיים הנובעים מעצם טיבו של ההליך שהינו מסובך, קשה וטעון... 

הפרת הבטחת נישואין

מי שתובע בגין הפרת הבטחת נישואין, מוטל עליו נטל שכנוע כבד לצורך קיומה של הבטחת נישואין שהופרה, באם אין ראיות ממשיות לכך שהצדדים התכוונו להינשא זה לזה ... 

חטיפת ילדים

בהתאם לאמנת האג, כל אדם, מוסד או גוף הטוען כי ילד (עד גיל 16) הורחק או לא הוחזר תוך הפרת זכויות משמורת, ראשי לפנות אל הרשות המרכזית שבמקום מגוריו הרגיל של הילד או אל הרשות המרכזית של כל מדינה מתקשרת אחרת, בבקשה לסייע להחזרתו של הילד ... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.